Anglická skratka SEO je v internetovom, ale aj marketingovom svete stále známejšia a môže za to efektívnosť, akú táto metóda v oboch smeroch prináša. Uspieť s vašou webovou stránkou v dnešnom internetovom svete bez nástrojov, ktoré zahŕňa SEO zostáva prakticky nereálne.
- Search Engine Optimization (SEO) môžeme do slovenčiny preložiť ako optimalizáciu stránky pre webové vyhľadávače.
Webové vyhľadávače používame všetci a pre 99,9% z nás predstavujú cestu, akou sa orientujeme vo veľmi širokom výbere tém a webových stránok na internete, kedy len slovenské domény registrujú asi 150-200 tisíc aktívnych webov. Pokiaľ chce bežný internetový užívateľ napríklad kúpiť športový bicykel alebo sa dozvedieť, ako správne sadiť mrkvu,… z veľmi vysokou pravdepodobnosťou použije Google, Bing, alebo Yahoo, čo sú internetové vyhľadávače, ktoré mu následne poskytnú relevantné stránky s relevantným obsahom k zadanému výrazu.
V takom prípade ale vidí, že niektoré weby sú mu podsunuté na prvých priečkach, pričom iné zostávajú v úzadí a na niektoré tak logicky ani neklikne. Umiestnenie, respektíve priečku webu vo vyhľadávačoch ovplyvňujú rôzne faktory, ale najdôležitejšia je práve zmienená optimalizácia stránky pre webový vyhľadávač. Kompletná optimalizácia, pod ktorú spadajú on-page, ako aj off-page faktory sa následne podpíše pod priečku umiestnenia vašej stránky v danom vyhľadávači. Túto kompletnú optimalizáciu je však v prípade efektivity a úspechu ideálne zveriť do rúk odborníkom, ktorí sa na danú tému špecializujú .
Pravidelná optimalizácia a následné v rámci možností najvyššie umiestnenie vo vyhľadávačoch sa tak logicky následne postará o čo najvyššiu návštevnosť daného webu a pravdepodobnú konverziu na danej stránke. Bežnému užívateľovi vyhľadávač podsunie vo výsledkoch aj vašu stránku a tým pádom vzniká vyššia návštevnosť užívateľov, ktorí sa následne môžu na vašej stránke zaregistrovať, spraviť objednávku, vyplniť dotazník apod.